5-7 éves kor között az iskolaérettség kritériumai (Kohen-Raz , 1977):
– A szülőktől való emocionális emancipáció, amely növekvő nyitottsághoz vezet a családon kívüli kapcsolatokra
– Az iskolai frusztráció és követelmények kezeléséhez az érzelmek megfelelő kontrollja
– Az első osztályos tantervvel való megbirkózáshoz elegendő intellektuális érettség.
Az iskolába lépést követően a gyermekek jelentős részénél tapasztalható tanulási probléma, mint például:
– Szenzoros problémák, érzékszervi deficitek
– Fejlődési zavarok következtében általános tanulási képességzavar
– Megfelelő oktatási lehetőségek ellenére alacsony motiváció
– Specifikus tanulási zavarok
A specikfikus tanulási zavarok a következő területeket érinti:– Hallás utáni megértés– Kifejező nyelvhasználat– Alap olvasási képességek (szófelismerés, hangok azonosítása)– Olvasásértés– Írott nyelvhasználat (kézírás, helyesírás, fogalmazás)– Matematikai számítások, műveletvégzés– Matematikai problémamegoldás |
A specifikus tanulási zavarak közül a olvasási zavarral foglalkozunk 1-2 hírlevél erejéig. |